هتل موزه فهادان در ساختمانی تاریخی معروف به خانه تهرانی ها احداث گردیده است. این ساختمان در دوره قاجاریه بنا شده و حدود 250 سال پیش در اختیار خانواده ای به نام تهرانی ها بوده که از تجار قدیم در حوزه فرش و زیر انداز بودند. زیبایی بنا و بزرگی آن باعث سبب شد تا این ساختمان مدت زمانی به عنوان دفتر کنسول گری اقتصادی برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان در منطقه مورد استفاده قرار بگیرد و هم اکنون نیز به ثبت آثار تاریخی ایران رسیده است.

ساختمان این هتل از سه حیاط شامل: حیاط اصلی ، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر زیبا،تالار بزرگ، چاه خانه، سرداب زیبا و فعال، هشتی ، دربند، پشت بام بزرگ و مشرف به بافت تاریخی یزد و ...تشکیل شده است.
این هتل به عنوان " اولین هتل موزه ایران" با 27 اتاق و در مجموع 73 تخت، پذیرای میهمانان و گردشگران عزیز در ایام مختلف سال می باشد. از خصوصیات منحصر به فرد این هتل موزه وجود گنجینه های مختلف از آثار تاریخی و قدیمی است که جذابیت بصری خاصی را برای گردشگران ایجاد نموده. حیاط مرکزی و نارنجستان این هتل موزه به عنوان چایخانه  و رستوران آماده پذیرایی از میهمانان محترم می باشد. این هتل منتخب سی هتل برتر دنیا در سی و هفتمین جشنواره بین المللی صنعت توریسم، هتلداری و کترینگ اسپانیا در سال 2012 گردید.


موقعیت
هتل موزه فهادان در قلب بافت تاریخی یزد، روبروی بنای تاریخی زندان اسکندر، نزدیک بقعه هزار ساله دوازده امام قرار گرفته و گردشگران می توانند با چند دقیقه قدم زدن از زیباترین بناهای تاریخی شهر یزد دیدن کنند. علاوه بر آن میتوانند از دوچرخه های موجود در ایستگاه دوچرخه سواری مهر ( واقع در دفتر اطلاع رسانی روبروی بقعه 12 امام) جهت گشت در بافت تاریخی استفاده نمایند.


امکانات
امکانات داخل هر اتاق شامل: جکوزی در اتاق وی آی پی، وان در اتاق ها،یخچال، مینی بار، تلویزیون، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدرن (اسپلیت)،اینترنت بیسیم ، پزشک کشیک در هتل، پارکینگ اختصاصی رو باز با ظرفیت محدود در فاصله دویست متری هتل،حمام و سرویس فرنگی داخل اتاق ، پوشش کامل بیمه برای گردشگران، صندوق امانات، امکان رزرو بلیط  اتوبوس،هواپیما و قطار، امکانات ارائه خدمات برگزاری انواع تور یزدگردی و کویر نوردی، تور میبد- چک چک و خرانق، بازدید از حیات وحش منطقه با راهنمای محلی

 

 


بازدید: 1974

 


تماس با ما

موقعیت مکانی:

هتل موزه فهادان در محله تاریخی فهادان ، روبروی زندان اسکندر و جنب بقعه  دوازده امام  قرار گرفته است. این محله  به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین محلات در گذشته جزو محلات اعیان نشین  شهر یزد بوده‌ است . برای رسیدن به این هتل تنها کافی است  زندان اسکندر  را در گوگل سرچ کنید. میهمانان این هتل می توانند  با چند دقیقه قدم زدن علاوه بر دیدن جاذبه های  تاریخی این محله و گذر از کوچه های آشتی کنان و ساباط ها  به دیگر بناهای تاریخی شهر یزد  به راحتی دسترسی پیدا کنند. پیشنهاد ما به شما برای داشتن بازدیدی کاملا متفاوت و  مهیج استفاده از دوچرخه های موجود در ایستگاه دوچرخه سواری مهر جهت گشت در بافت تاریخی است.  


شماره تماس:

 تلفن هتل:  03536300600    فکس هتل: 03536300600

تلفن رزرو:  03536303030

فکس رزرو: 03536216542

 

 

 

 

 

 

مشاهده آدرس بر روی نقشه